Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Kuzey Tunçelli üst üste 3’üncü kez Avrupa gençler şampiyonu

Milli sporcu Kuzey Tunçelli, Avrupa Gençler Yüzme Şampiyonası erkekler 1500 metre serbest kategorisinde altın madalya kazandı.

OPPO’dan akıllı telefonlara yapay zeka devrimi

OPPO, Breeno isimli yapay zekâ asistanına entegre ettiği “derin yürütme” özelliğiyle dikkat çekiyor. Bu sistem, kullanıcıların yalnızca tek bir cümle yazarak profesyonel raporlar oluşturmasına olanak tanıyor. Şirketin geliştirdiği AndesGPT ve ColorOS …

Kuantum bilgisayarlar evlere mi geliyor? İşin uzmanları anlattı

Kuantum hesaplama, bilim dünyasının uzun süredir hayalini kurduğu bir teknoloji olarak, karmaşık problemleri çözme potansiyeliyle dikkat çekti. Bu alanda çığır açan bir adım atarak ilk kuantum bilgi işlem çipi Ocelot’u tanıttı. Kuantum hata düzeltme …

Tarihin en büyük veri sızıntısı! Hesaplarınız tehlikede olabilir!

Eğer 23 Mayıs’ta 184 milyon kullanıcıya ait giriş bilgilerinin sızdırıldığını haberi sizi endişelendirdiyse, şimdi sıkı durun: Araştırmacılar, bugüne kadarki en büyük veri ihlalini doğruladı. Tam 16 milyar şifre ve kullanıcı adı açığa çıktı.

GPT-5 ne zaman çıkıyor?

OpenAI’ın CEO’su Sam Altman, ChatGPT’si için GPT-5’in ne zaman çıkacağını açıkladı.

Küresel şirket krizle karşı karşıya: Hisse senedi değeri son bir yılda yüzde 22 geriledi

Samsung, 90. yaşını kutlarken akıllı telefon ve yarı iletken bölümlerinde derinleşen rekabet baskısıyla karşı karşıya; CEO Lee Jae-yong, “Öncü kalmak için kendimizi yeniden icat etmeliyiz” dedi.