Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Vestel, Türkiye’de tüketici alışkanlıklarının değiştiğini gösteren bir araştırma gerçekleştirdi. Vestel’in IoT ekibi tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye’de YouTube izleme oranı, tarihte ilk kez uydu izleme oranını geride bıraktı.
Yapılan araştırmalar, geleneksel uydu yayınlarının popülaritesini kaybettiğini zaten ortaya koyarken, Vestel’in araştırması ise Türkiye’nin de bu kervana dahil olduğunu gözler önüne serdi. YouTube’un Türkiye’deki izlenme oranı, temmuz ve ağustos ayları itibarıyla yüzde 43 seviyesine ulaştı. Aynı dönemde uydu izleme oranı ise yüzde 36 seviyesindeydi.
“Televizyonun geleceği platformlarda şekilleniyor”
Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Uylukçuoğlu, YouTube’un uydu yayınlarını geride bırakmasının, televizyonun geleceğinin YouTube gibi platformlarda şekilleneceği anlamına geldiğini söyledi.
BİRÇOK ÜLKEDE ZİRVEDE
Öte yandan, uluslararası pazar araştırma şirketi Nielsonn’un verilerine göre YouTube, ABD’de de 3 aydır zirvede. Birleşik Krallık merkezli Ofcom verilerine göre ise YouTube, BBC’den sonra en çok izlenen mecra hâline gelmiş durumda. Paylaşılan veriler, YouTube’un artık görmezden gelinemez bir noktaya ulaştığını gözler önüne seriyor.
Odatv.com