67 kişinin öldüğü kazada Havacılık İdaresi’nden itiraf: Kule uçağı uyarmadı.. Helikopter telsizi detayı

Federal Havacılık İdaresi Kazada Hatayı Kabul Etti: Kule Uçağı Uyarmadı

29 Ocak 2025’te Washington D.C.’de Reagan Ulusal Havalimanı yakınlarında American Airlines uçağı ile ABD Ordusu’na ait bir Black Hawk helikopteri havada çarpıştı ve 67 kişi hayatını kaybetti. Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) tarafından yapılan üç günlük duruşmalarda, Federal Havacılık İdaresi (FAA) ilk kez ölümcül hatayı kabul etti: “Hava trafik kontrolörü, çarpışmadan hemen önce uçak mürettebatını helikopterin rotası konusunda uyarmadı.”

Kazanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Kontrolörün Görevi ve Sorumluluğu

Duruşmalarda verilen ifadelere göre, kule kontrolörü kazadan önce hem helikopter hem de uçak trafiğini aynı anda yönetiyordu. FAA yetkilisi Nick Fuller, kontrolörün American Airlines mürettebatına helikopterin görsel ayırma protokolüyle yaklaştığını bildirmesi gerektiğini belirtti. Ancak bu önemli uyarı yapılmadı. Kontrolörün çarpışmadan önceki 10 dakika içinde 21 farklı hava aracıyla temas kurduğu tespit edildi.

Helikopter Mürettebatının İhmal Edilmesi

Helikopter mürettebatının görevi, jetin konumunu görsel olarak tespit etmekti ancak kayıtlar, helikopter pilotlarının çarpışmadan hemen önce uçağı göremediğini gösterdi. FAA, kazadan sonra görsel ayırma protokolünde değişiklik yaparak güvenlik önlemlerini artırdı.

Trafik Yoğunluğu ve Personel Yetersizliği

Havalimanındaki kontrolörlerin, yoğun trafiği yönetmek için olağanüstü çaba sarf ettiği ancak personel sayısının yetersiz olduğunu belirtildi. FAA verilerine göre, 26 kontrolör atandığı halde sadece 19’u aktif görevdeydi. Trafik yöneticileri, yoğunluğu azaltmak için pilotlara daha kısa bir pist kullanmalarını tavsiye etti ancak bu durum kaza riskini artırdı.

Kritik Radyo Sinyali Sorunu

Kokpit kayıtları, Black Hawk helikopter pilotlarının kontrol kulesinden gelen talimatları duymakta zorlandığını gösterdi. Helikopterin telsiz sistemi zayıf sinyal veriyor ve kritik komutlar net bir şekilde iletilemiyordu. Bu durum da kazaya neden olan etkenlerden biri olarak belirlendi.

FAA’nın Sorumluluğu

FAA içindeki bir kontrolör grubu, helikopter rotalarının değiştirilmesini önermiş ancak bu öneri hayata geçirilmemişti. NTSB Başkanı Jennifer Homendy, FAA’yı duyarsızlıkla suçladı ve kazada hayatını kaybedenlerin sorumluluğunun üstlenilmesi gerektiğini vurguladı.

FAA, yeni güvenlik standartları üzerinde çalışarak benzer kazaların önüne geçmeyi hedefliyor.

Related Posts

Özgür Özel: Erdoğan envanter meselesinde ağzını açmasa iyi olur

Özel, “Bir şey var ki bu kadar kötü gidiyor her şey. Ülkenin ekonomisini bunlar yönetiyor, dünyadaki en yüksek gıda enflasyonu olan ülke Türkiye. Adını bilmediğimiz Afrika ülkelerinden daha kötü durumda.” dedi.

İki yeni mevsim daha ortaya çıktı: Gezegenin ritmi şaştı takvimler baştan yazılıyor

Araştırmacılara göre, insan faaliyetlerinin etkisiyle Dünya’da artık iki yeni mevsim daha yaşanıyor. “Sis mevsimi” ve “çöp mevsimi” olarak adlandırılan bu dönemler, ekosistemlerin işleyişini değiştirirken, bazı geleneksel mevsimleri ise geri dönüşsüz …

Göl kenarındaki kulübede yaşayan kişi ölü bulundu

Antalya’da göl kenarındaki kulübede yalnız yaşayan şahıs ölü bulundu.

Türkiye’nin ünlü yaprak sarması markası acilen toplatılıyor

Türk mutfağının vazgeçilmezi yaprak sarmaya Avrupa’dan bir kez daha kırmızı kart çıktı. Almanya’da geçtiğimiz aylarda raflardan toplatılan salamura asma yaprakları, şimdi de Fransa’da aynı gerekçeyle geri çağrıldı. Üründe 5 farklı pestisit tespit edildi, bunlardan biri güvenli sınırın tam 260 kat üzerinde çıktı.

Ankara’da dikkat çeken zirve

Millî Savunma Bakanı Güler, ABD Büyükelçisi Barrack ile görüştü.

İstanbul Üniversitesi’nden Ekrem İmamoğlu kararı: Yüksek lisans diploması da iptal edildi

İstanbul Üniversitesi, Ekrem İmamoğlu’nun yüksek lisans mezuniyeti ve diplomasını iptal etti. İptal gerekçesi olarak “koşullarda eksiklik” gösterdi.