Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Yumurta fiyatları düşüyor mu? 30’lu kolinin fiyatı ne kadar oldu?

Ramazan ayında ikiye katlanan yumurta fiyatları düşüyor.

“Legasea” isimli yat suya indirildi! 1.2 milyar liraya üretildi

İçmeler mevkiinde bulunan firma tarafından 50 metre uzunluğunda, 9 metre genişliğinde 1,2 milyar lira değerinde olan “Legasea” isimli süper lüks yatın üretimi geçen günlerde tamamlandı. 4 güverteden oluşan 12 kişilik 6 misafir kabini, 2 salon ve 10 …

KKM bakiyesi 18,8 milyar dolara geriledi

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), toplam Kur Korumalı Mevduat bakiyesinin 18 milyar 800 milyon dolar seviyesine gerilediğini açıkladı.

Son dakika: Türkiye ekonomisi ilk çeyrekte yüzde 2 büyüdü

Türkiye ekonomisinin bu yılın birinci çeyreğine ilişkin büyüme rakamları açıklandı. Buna göre Türkiye ekonomisi yüzde 2 büyüdü.

Tapuda düşük bedel gösterenler dikkat: Maliye, 9 bin kişiden açıklama istedi

Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ekonomiyle mücadele kapsamında gayrimenkul alım satım işlemlerinde MEVA Sistemi ile harekete geçti. Tapuda beyan edilen bedelle gerçek satış değeri arasında fark bulunan 9 bin 150 kişiden açıklama istendi, 113.9 milyon TL tapu harcı gönüllü olarak ödendi.

TUSAŞ Türkiye’nin 11. büyük sanayi kuruluşu oldu

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ), 2024 yılında 98 milyar lira net satışa ulaşarak Türkiye’nin 11. büyük sanayi kuruluşu oldu.